ΜΠΟΝΤ ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ | ΤΙΠΟΤΑ ΔΙΚΟ ΜΟΥ | ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ | ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ON DEMAND
Τίποτα Δικό μου | Τίτλος Έργου
Έντουαρντ Μποντ | Συγγραφέας
Περίληψη
Σκηνικό αποκάλυψης. Βρισκόμαστε στο δυστοπικό 2077: το παρελθόν έχει καταργηθεί και μαζί κάθετί που απειλεί να ξυπνήσει μνήμες. Η μαζική κατανάλωση έχει αντικατασταθεί από έναν βίο λιτό, απόλυτα υποταγμένο στους κρατικούς κανονισμούς. Μαζικές αυτοκτονίες, κύματα προσφύγων από τα ερείπια των παλιών πόλεων και στρατιώτες περιπολούν τους δρόμους, ελέγχοντας από τη σωματική επαφή μέχρι τη διάταξη των επίπλων στα σπίτια. Η Σάρα είναι παντρεμένη με τον Τζαμς ο οποίος εργάζεται στην υπηρεσία περιπολίας. Ένας άντρας εμφανίζεται στο σπίτι τους για να ισχυριστεί ότι είναι ο αδερφός της Σάρας. Aπρόσκλητος, θα διεκδικήσει το χώρο του, θα καθήσει σε μία από τις 2 καρέκλες του σπιτιού και θα αποκαλύψει μια φωτογραφία και μαζί όλες τις μνήμες που αποτυπώνονται πάνω της. Η τάξη πραγμάτων διαταράσσεται. Οι έννοιες της βίας, της εξουσίας και της ανθρωπιάς αναδύονται προκλητικά μέσα από τον αιχμηρό και λιτό λόγο του συγγραφέα σε ένα σκηνικό έντασης και αμηχανίας, μία σκοτεινή αλλά και καυστικά χιουμοριστική ματιά στο πιθανό μέλλον της ανθρωπότητας.
Η ανάγνωση αποσπασμάτων θα γίνει από το θεατρικό έργο «ΤΙΠΟΤΑ ΔΙΚΟ ΜΟΥ» του Έντουαρντ Μποντ, σε μετάφραση Νίκης Φιλιππουπολίτη, από τις εκδόσεις Αιγόκερως (Έτος Έκδοσης 1996).
5€
Αναγνώσεις Θεατρικών Έργων Ελλήνων και Ξένων Συγγραφέων
με Διαδραστική Συμμετοχή σε Συζήτηση κάθε Τετάρτη 21.00
Bohème ΣΤΕΚΙ ΝΕΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ
Ο Πολυχώρος “Πόλις” και το Καλλιτεχνικό Στέκι “Bohème” σας καλούν σε ένα νέο Θέατρο της Τετάρτης με διαδικτυακές αναγνώσεις θεατρικών έργων, συγγραφέων από την Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο, με θέμα τον εγκλεισμό.
Κάθε Τετάρτη θα γνωρίζουμε έναν διαφορετικό συγγραφέα μέσα από την ανάγνωση του έργου του και από μία συζήτηση για τη ζωή και το έργο του. Στο τέλος κάθε συνάντησης, θα υπάρχει κουβέντα με το κοινό. Την επόμενη ημέρα θα διατίθενται ασύγχρονα on demand στην πλατφόρμα του “Πόλις”.
Τις συναντήσεις θα συντονίζουν η θεατρολόγος Πέγκυ Ψαρρού και οι ηθοποιοί Γιάννης Βερβενιώτης, Χριστίνα Παπατριανταφύλλου και Αντιγόνη Σταυροπούλου, με διαφορετικούς καλεσμένους ηθοποιούς και συγγραφείς κάθε φορά, που θα συμμετέχουν στις συζητήσεις των έργων.
Οι βιντεοσκοπημένες συναντήσεις θα είναι διαθέσιμες προς όλους στην ιστοσελίδα μας.
Ένα στέκι για ανθρώπους που πιστεύουν σε μια ανέμελη ζωή γεμάτη τέχνη, δημιουργία και ελευθερία έκφρασης…
Συγγραφέας
΄Εντουαρντ Μποντ
Ο Έντουαρντ Μποντ γεννήθηκε το 1934 στο Χόλογουεϊ, στο βόρειο Λονδίνο, γόνος μιας εργατικής οικογένειας με τέσσερα παιδιά. Οι γονείς του έφυγαν από την επαρχία και εγκαταστάθηκαν εκεί τη δεκαετία του 1930 για να βρούνε δουλειά. Όταν ξέσπασε ο πόλεμος, ο Μποντ μεταφέρθηκε στην Κορνουάλη, και μετά τους βομβαρδισμούς στη νήσο Ήλυ με τους παππούδες του. Δεν έγινε δεκτός στο γυμνάσιο επειδή κρίθηκε κακός μαθητής. Έτσι, ο Μποντ εγκατέλειψε το σχολείο και έκανε διάφορες δουλειές -μπογιατζής, μεσίτης ασφαλειών, εργάτης σε εργοστάσιο για αεροπλάνα- ως το 1953 που κλήθηκε να υπηρετήσει. Στάλθηκε στη Βιέννη με το συμμαχικό στρατό κατοχής, όπου έμεινε δυο χρόνια. Εκεί έγραψε το πρώτο του λογοτεχνικό έργο, ένα μυθιστόρημα που δεν σώζεται.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’50 ξεκινά η συνεργασία του με τη συγγραφική ομάδα του Royal Court Theatre, όπου είχε προτείνει δύο νεανικά του έργα, τα “Klaxon in Atreus Place” και “The Fiery Tree”, τα οποία ωστόσο δεν ανέβηκαν. Το 1962 παρουσιάστηκε το πρώτο του θεατρικό έργο, “The Pope’s Wedding” [“Οι γάμοι του Πάπα”], ένα σύγχρονο νατουραλιστικό δράμα που εκτυλίσσεται στο Έσσεξ· δόθηκε μία μόνο παράσταση χωρίς σκηνικά. Το 1964-65 ο βασιλικός λογοκριτής απαγορεύει τη δημόσια παράσταση του “Σωσμένου”, ενός βίαιου έργου για νεαρούς της εργατικής τάξης, και έτσι ξεσπάει ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στην ιστορία του αγγλικού θεάτρου. Η διένεξη που ξεκινά συνεχίζεται μέχρι το 1968, όταν ανεβαίνει το έργο του “Early Morning” [“Νωρίς το πρωί”] και οδηγεί στην κατάργηση της θεατρικής λογοκρισίας στην Αγγλία, η οποία ίσχυε από τον 18ο αιώνα.
Ο Έντουαρντ Μποντ έχει γράψει σαράντα περίπου θεατρικά, καθώς και κινηματογραφικά σενάρια, μεταξύ των οποίων το “Blow up” του Αντονιόνι, σενάρια για την τηλεόραση, λιμπρέτα όπερας και έχει κάνει διασκευές ή μεταφράσεις ξένων έργων και έχει γράψει πολλά ποιήματα. Αρκετά από τα έργα του των τελευταίων χρόνων προορίζονται για σχολικές παραστάσεις με μαθητές. Έχει σκηνοθετήσει ο ίδιος πολλά από τα έργα του και έχει διευθύνει εργαστήρια υποκριτικής για ηθοποιούς και ερασιτέχνες, αναπτύσσοντας παράλληλα έναν ευρύτατο θεωρητικό στοχασμό πάνω στη θεατρική τέχνη μέσα από άρθρα, σημειώσεις, προλόγους και αλληλογραφία. Πρόσφατα δημοσίευσε το βιβλίο “The Hidden Plot” [“Η κρυμμένη πλοκή”], με τις σκέψεις του για τη λειτουργία του θεάτρου σε σχέση με την ανθρώπινη φύση και την καπιταλιστική κοινωνία, θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους ζώντες θεατρικούς συγγραφείς και τα έργα του παίζονται με μεγάλη συχνότητα σε όλο τον κόσμο.
Από τα έργα του έχουν παιχτεί στην Ελλάδα: “Το μονοπάτι που πάει βαθιά μες στο Βορρά” (σκην. Γ. Λαζάνης), “Καλοκαίρι” (σκην. Β. Παπαβασιλείου), “Θάλασσα” (σκην. Κ. Αποστόλου), “Μπίνγκο” (σκην. Α. Δοξιάδης), “Σωσμένος” (σκην. Τ. Μπαντής), παιγμένο και με τον τίτλο “Λυτρωμένοι” (σκην. Π. Ζηβανός), και “Η φυλακή του Όλυ” (σκην. θ. Παπαγεωργίου). Άλλα σημαντικά του έργα είναι τα: “Lear”, “In the Company of Men”, “The War Plays”, “The Children”, “Coffee”, “The Crime of XXI century” κ.ά.
Το έργο του “Τίποτα δικό μου” είναι το τρίτο μέρος της τριλογίας “Big Brum” που γράφτηκε από τον Μποντ για το Big Brum Theatrein-Education. Τα δύο προηγούμενα έργα είναι το “At the Inland Sea” και “Eleven Vests”.
Πληροφορίες για το μάθημα
Κατηγορίες:BOHEME
Μαθήματα Instructor
Διδάκτωρ Τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας Σχολή Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.